Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht bestaat uit 5 leden.
Onder elkaar worden verschillende portefeuilles verdeeld. Bij het toezicht volgen we de Zorgbrede Governance Code. Structureel vindt er overleg plaats met de directeur – bestuurder, maar ook met de cliëntenraad, de ondernemingsraad en het managementteam.
Samenstelling Raad van Toezicht:
- Chris van Wijk, voorzitter, vastgoed
- Geerarda de Vries-Kuyntjes, secretaris, HRM
- Teus van Eck, kwaliteit van zorg
- Marcel de Joode, financiën
- Mari Overheul, algemeen
De leden van de Raad van Toezicht houden zich aan de richtlijnen van de NVTZ t.a.v.
• Goed Toezicht: voldoen aan de professionaliteitseisen van de NVTZ, d.w.z. volgen van cursussen voor toezichthouders in de zorg.• Transparantie: benaderbaar via e-mailadres, informatie over aanvullende kennis- en competentieontwikkelingen en publicatie van het jaarverslag.
• Reflectie: de Raad van Toezicht evalueert haar eigen functioneren al dan niet met een externe deskundige.
De Raad van Toezicht is als volgt te bereiken:
E-mail: rvt@al-h.nl
Jaarverslag 2021 Raad van Toezicht Avondlicht Herwijnen